سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعات نیوز

 هنگامی که یخچال جدیدی را در آشپزخانه نصب می کنید، یکی از کارهایی که باید قبل از نصب آن انجام دهید، نصب صحیح آن است. با غفلت از این مرحله، راندمان یخچال کاهش می یابد و سایر روش ها به درستی عمل نمی کنند. و همچنین می تواند مشکلاتی ایجاد کند و نیاز به تعمیر اساسی یخچال داشته باشد.

هنگام مقایسه یخچال، نباید به دنبال سطح 100? باشید. در واقع باید کمی به عقب متمایل شود و جلوی یخچال کمی بالاتر از پشت باشد.

خوشبختانه، در بیشتر موارد، هم ترازی یک کار سریع و آسان است.

مشکل تراز نامناسب یخچال

 به گزارش نمایندگی یخچال بوش، یخچالی که به درستی نصب نشده باشد، تمام وقت برای حفظ مواد غذایی و جلوگیری از فساد کار می کند.


یخچال ها با پمپاژ مایع خاصی به نام مبرد (گاز مبرد) در یک چرخه کار می کنند. وقتی از داخل یخچال گرما دریافت می کند از گاز به مایع تبدیل می شود. در پشت یخچال، این روند برعکس شده و گرما از آن خارج می شود. در این روش یخچال نباید به جلو، عقب، راست یا چپ خم شود. در صورت خم شدن، مبرد در لوله ها گیر می کند و پمپاژ را دشوارتر می کند و عملکرد یخچال را کاهش می دهد. ممکن است متوجه آن نباشید، اما یک یخچال خم شده به این معنی است که یخچال شما بیش از حد لازم انرژی مصرف می کند.

علاوه بر این، ممکن است یخ ساز به درستی کار نکند و فریزر و کابینت اصلی ممکن است به درستی آب بندی نشده باشند.

استاندارد یخچال

برای جلوگیری از همه این مشکلات یا رفع مشکل فریزر یا یخ ساز، به سادگی پایه های جلویی یخچال را به ترتیب زیر تنظیم کنید:

توری جلویی را از پایین یخچال خارج کنید. به طور کلی شبکه ای از گیره است که می تواند به سرعت شکسته شود یا دارای پیچ های زیادی باشد که باید باز شوند. بسته به مدل یخچال، اگر متوجه نشدید چه کاری باید انجام دهید، می توانید به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید.

در پشت گریل یک براکت قابل تنظیم در هر طرف پیدا خواهید کرد. شما همچنین می توانید طومارها را ببینید. برخی از یخچال ها برای تراز کردن از غلتک استفاده می کنند.

برای تنظیم ارتفاع پایه های تراز، کافی است آنها را بچرخانید. ممکن است نیاز باشد که شخصی یخچال را به عقب کج کند تا بتوانید به آن دسترسی داشته باشید. برخی از پایه ها را می توان از بالا با استفاده از آچار تراز کرد. از آنجایی که پیچ‌ها معمولاً به سمت چپ هستند، چرخاندن پا در جهت عقربه‌های ساعت جلوی یخچال را بالا می‌برد و چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه‌های ساعت آن را پایین می‌آورد.

برای یخچال هایی که غلتک های تنظیم ارتفاع دارند، به دنبال پیچ تنظیم نزدیک بالای غلتک باشید. از مدلی به مدل دیگر متفاوت است، اما به طور کلی اگر پیچ را با این آچار ببندید (در جهت عقربه های ساعت)، جلوی یخچال بالا می رود و اگر آن را شل کنید (در خلاف جهت عقربه های ساعت) پایین می آید.

اگر یخچال شما دارای هر دو پایه و چرخ است، پایه‌ها باید به اندازه‌ای بلند شوند که وزن یخچال را تحمل کرده و چرخ‌ها را از روی زمین بلند کنید. اگر این کار را انجام دهید، جلو بالا می رود. اگر این باعث می شود که قسمت جلویی بیش از 13 میلی متر (نیم اینچ) از پشت بلند شود، یخچال را از دیوار دور کنید و پایه های تنظیم عقب را بالا ببرید.

تعادل خوب یخچال

ممکن است لازم باشد این مراحل را چندین بار تکرار کنید تا تعادل را درست کنید. یکی از راه های آزمایش بینایی باز کردن در و رها کردن دستگیره است. یخچال فریزر قرار است به آرامی تحت فشار بدون نیاز به انجام کاری بسته شود.

سمت چپ یخچال باید کاملاً تراز باشد. زاویه از جلو به عقب باید حداقل باشد. به طور کلی، سازندگان توصیه می کنند که جلوی یخچال تقریباً 6 تا 13 میلی متر (چهارم تا نیم اینچ) بالاتر از قسمت پشتی باشد. این کافی است که درب به خودی خود بسته شود و بدون ضربه با نیروی کافی بچسبد.

در نهایت یک حلقه گیر یا هر چیز دیگری که به کولر متصل است قرار دهید تا پایه های ثابت در جای خود قفل شود. اگر یخچال شما ندارد، نگران نباشید، تا زمانی که درب یخچال را محکم بسته نگه دارید، پایه ها به طور تصادفی بیرون نمی آیند.

در صورتی که یکی از تعمیرکاران حرفه ای از محل نصب یخچال فریزر خریداری شده و برای تعمیر و سرویس یخچال فریزر بازدید کرد، می توانید از همکاران ما بخواهید تا صحت پیکربندی را بررسی کنند تا در صورت نیاز به صورت کامل انجام شود. تنظیم شده. بگذارید یک متخصص این کار را برای شما انجام دهد تا بتوانید با اطمینان از یخچال خود استفاده کنید. برای دریافت خدمات بوش با ما تماس بگیرید.