سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعات نیوز

 

طعم های اسانس بسیار متنوع است و از جمله معروف ترین آن ها اسانس میوه است و می توان به انواع اسانس خوراکی مانند اسانس خوراکی سیب، اسانس خوراکی پرتقال و اسانس خوراکی نعناع و لیمو که از پر طرفدارترین اسانس میوه هستند اشاره کرد. این نکته را باید توجه نمود که برای تهیه و اخذ فرمولاسیون مایع ظرفشویی به شرکتهای معتبر همچون شرکت شیمی آسیا گستر مراجعه نمود، زیرا علاوه بر رزومه کاری خوب و فرمولاسیون بروز، به دلیل بار علمی که مهندسین این شرکتها دارند میتوانند جوابگوی مشکلات و سؤالاتی که در حین تولید برای شما اتفاق میافتد باشند و هیچگاه از هزینه کردن برای یک فرمولاسیون کارآمد و خوب تردیدی نداشته باشید زیرا در این راستا افراد سود جوی وجود دارند که با ترفندهای متفاوت مانند کاهش هزینه فرمولاسیون، هدفهای وسوسه کنندهای دارند که شما را به سمت این اهداف واهی بکشانند. فرمول و روشهای متفاوتی جهت ساخت و تولید مایع ظرفشویی وجود دارد و همچنین این نکته لازم به ذکر است که افراد مختلفی نیز وجود دارند که فرمولهای متفاوتی چه کارآمد و چه ناکارآمد را ارائه میدهند.

در پاسخ به این سؤال ابتدا بایستی این نکته را دقت داشت که فرمول مایع ظرفشویی مورد تأیید و استاندارد است که همواره خنثی باشد و میزان PH آن حدود 2/7 باشد. همیشه این نکته را باید توجه نمود که جهت آزمودن و آزمایش بر روی فرمول هر محصولی و همچنین به دست آوردن ترفندهای فرمول، همواره تولید و انجام نمونهگیری در هر یک از مراحل بایستی در مقادیر کم انجام گیرد و نمونههای به دست آورده شده از هر مرحله را نگهداری کرد. این نکته لازم به ذکر است که در فرمول مایع ظرفشویی مهمترین مادهای که نقش تمیزکنندگی و افزایش کیفیت را بر عهده دارد، خنثیکننده اسید سولفونیک است اما مشکلی که همواره در صنعت تولید مایع ظرفشویی با آن گریبان است این است که این ماده خنثیکننده اسید سولفونیک همیشه مادهای قلیایی است. این نکته لازم به ذکر است که PH مایع ظرفشویی همان میزان قلیایی یا اسیدی بودن مایع ظرفشویی است. فرمالین یکی دیگر از مواد حائز اهمیت دیگر برای ماندگاری بیشتر مایع ظرفشویی و افزایش تاریخ انقضا در فرمول مایع ظرفشویی است که استفاده غیرمتعارف آن در فرمول مایع ظرفشویی باعث ناراحتیهای پوستی میگردد. این موضوع را نیز باید به خاطر داشته باشید که مایع ظرفشویی مورد تأیید مهندسین و استاندارد جهانی، مایع ظرفشویی است که عاری از هرگونه مواد افزودنی همچون رنگ، رایحه و همچنین مواد نگهدارنده همچون فرمالین در حد امکان باشد و از مادههای جایگزین دیگری جهت افزایش نگهداری استفاده گردد.

در میزان استفاده از ماده فرمالین، همانطور که پیشتر گفته شد استفاده بیشازاندازه فرمالین در فرمول مایع ظرفشویی باعث ایجاد ناراحتیهای پوستی میگردد، بنابراین جهت جلوگیری از این عارضه بایستی دقت گردد تا استفاده از فرمالین بیش از 3/0 درصد در فرمول مایع ظرفشویی نشود. به دلیل وزن ملکولی کمتر و فعال بودن ملکول های آن نمیتوان از هر نوع الکلی استفاده کرد تا از حساسیتهای شدید پوستی جلوگیری نمود. علت اینکه کارشناسان و مهندسین استاندارد جهانی استفاده از رنگ را در فرمولاسیون مایع ظرفشویی مورد تأیید قرار نمیدهند این است که پس از شستشویی ظروف و آبکشی با این نوع مایع ظرفشویی، مواد رنگی بر روی ظروف باقی میماند و پس از استفاده مجدد از این ظروف این مواد رنگی به همراه مواد غذای وارد بدن میشود. سؤال دیگری که در این بخش باید به آن پاسخ داده شود این است که مقدار قابلقبول فرمالین در فرمول مایع ظرفشویی چه میزان باید باشد تا علاوه برافزایش تاریخ انقضا در مایع ظرفشویی از بروز حساسیتهای پوستی نیز جلوگیری کند؟ دلیل استفاده از این ماده نیز قیمت ارزان فرمالین است که لازم به ذکر است، اگر در استفاده از فرمالین مقدار متعارف را رعایت کرد، مایع ظرفشویی مشکل خاصی ندارد و باعث آسیبهای پوستی نمیگردد؛ اما در صورت استفاده غیرمجاز و بیشتر از حد استاندارد، موجب بروز بیماریهای پوستی برای مصرفکنندگان میگردد.

مناسب برای استفاده در کودکان 3 ماه و بالاتر و توسط زنان که بیش از 3 ماه باردار هستند. در تولید باید جهت اختلاط هریک از مواد شیمیایی (مواد اولیه) با یکدیگر درجه حرارت مناسبی را انتخاب کرد (این درجه حرارت همانگونه که در فرمولاسیون بایستی بیان گردد) توسط مهندس خط تولید و ارائهدهنده فرمولاسیون نیز این درجه حرارت مناسب جهت اختلاط مواد بایستی به صورت کامل به تولیدکننده شرح داده شود. یکی از مهمترین نکات در ارائه فرمولهای کارآمد، کیفیت و هزینه مناسب فرمول است که بدین معنی است که فرمول مایع ظرفشویی تولیدشده علاوه بر کیفیت بالا، صرفه اقتصادی مناسبی نیز برای تولیدکننده آن داشته باشد. این نکته لازم به ذکر است که استفاده بهاندازه و متعارف از فرمالین در ساخت مایع ظرفشویی مجاز است و باعث آسیبهای پوستی نمیگردد و در صورت تهیه فرمول از شرکتهای معتبر، اندازه و مقدار مجاز استفاده این ماده را در تولید مایع ظرفشویی بازگو مینمایند.

لینک خرید اساس خوراکی پیشگامان شیمی